علت کند شدن بیل مکانیکی

علت کند شدن بیل مکانیکی

قطعاً با کند شدن بیل مکانیکی عملکرد آن تحت تاثیر قرار گرفته و دیگر کارایی سابق از آن مشاهده نمی شود و به همین دلیل نیاز است که هر چه سریع تر دلیل کند شدن بیل مکانیکی تشخیص داده شده و مشخص شود که چرا بیل مکانیکی کند کار می‌کند و در نهایت با اقداماتی مناسب، نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

دلایل کند شدن بیل مکانیکی

از آن جایی که هر نوع بیل مکانیکی دارای ساختار و عملکرد خاص خود است دلیل کند شدن بیل مکانیکی نیز در هر کدام متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی از مهم ترین دلایل کند شدن بیل مکانیکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم تنظیم فشار سیستم هیدرولیکی: به طور معمول در بیشتر مواقع تنظیم نبودن فشار در پمپ یا سیستم هیدرولیک بیل مکانیکی باعث مشکل کند شدن بیل مکانیکی می شود.
  • استفاده بیش از حد از دستگاه: هر بیل مکانیکی وظایف خاص خود را داشته و استفاده بیش از حد توان آن باعث کند شدن عملکرد بیل مکانیکی خواهد شد.
  • عدم نگهداری صحیح و سرویس به موقع: سرویس دوره ای بیل مکانیکی از مهم ترین اصول مراقبت از آن به شمار می آید. عدم توجه به پروسه تعمیر و نگهداری از جمله تعویض روغن، تعویض فیلتر و روغن کاری، خیلی زود اجزای دستگاه را فرسوده خواهد نمود.
  • تجربه پایین اپراتور: یکی دیگر از دلایل کند شدن بیل مکانیکی عدم استفاده مناسب از این دستگاه است. برای مثال استارت و توقف ناگهانی با فشار غیرضروری که به موتور و سیستم هیدرولیک بیل وارد می کند سبب فرسودگی و کند شدن آن خواهد شد.
  • شرایط محیطی نامناسب: گاهی مشکلی کند شدن بیل مکانیکی به دلیل بی تجربگی اپراتور نیست و شرایط محیطی به گونه ای هستند که دستگاه در معرض فشار زیادی قرار گرفته و کند می شود.

عیب یابی بیل مکانیکی کند

قطعاً برای رفع مشکل کند شدن بیل مکانیکی در قدم اول نیاز است که دستگاه عیب یابی شده و عامل کند شدن دستگاه را تشخیص داد. به طور معمول یکی از موارد زیر باعث کند شدن بیل مکانیکی می شوند:

موتور دیزل بیل مکانیکی

وجود مشکل در کارکرد موتور دیزل یکی از دلایل اصلی کند شدن سرعت این دستگاه است. از مشکلات ایجاد شده در موتور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دود کردن موتور
  • به هم خوردن دور موتور نسبت به حالت استاندارد
  • کاهش کارکرد پیستون های موتور
  • افزایش گرمای بی رویه موتور

سیستم هیدرولیک بیل مکانیکی

گاهی خرابی سیستم هیدرولیک دستگاه باعث بروز مشکل در کنترل و تغییر جهت خواهد شد. پس اگر هدایت پذیری دستگاه دیگر مانند سابق نیست باید موارد زیر موردبررسی قرار داده شوند:

  • فشار سیستم هیدرولیک
  • پمپ هیدرولیک اصلی دستگاه
  • دمای روغن هیدرولیک

گرفتگی فیلتر سروو

در بیل های مکانیکی، فیلتر سروو وظیفه داشته روغن منتقل شده از پمپ به سمت اهرم های کنترل بیل را تسویه کند. در صورتی که این فیلتر به موقع تمیز یا تعویض نشود، پروسه انتقال روغن به مشکل برخورده و به دنبال آن در حرکت بخش های متحرک دستگاه اختلال ایجاد می شود.

جمع بندی

کند شدن بیل مکانیکی یکی از علائم هشدار برای تعمیر به موقع این دستگاه و بهبود بخشیدن به کارایی آن است. در این مطلب از آسیا ماشین، به طور کامل دلایل کند شدن بیل مکانیکی و نیز راه های تشخیص این مشکل ذکر شدند. لذا در صورت تشخیص بروز این مشکل نیاز است که هر چه سریع تر خود نسبت به رفع آن اقدام نموده یا از یک متخصص کاربلد و باتجربه کمک بگیرید تا به دستگاه فشار وارد نشود و خرابی های بیشتر به بار نیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *